Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

 

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 17 W BIELSKU-BIAŁEJ

                                

 „Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi.”

                                                                                              Janusz Korczak

 

Koncepcja  będzie realizowana w  latach 2021-2026

 

MISJA PRZEDSZKOLA

Nasze Przedszkole promuje zdrowie, ekologię i środowisko lokalne. Najważniejsze dla placówki jest dobro dziecka. Nasze przedszkole zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo, tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka, wspiera Rodzinę w procesie wychowania i nauczania, kształtuje postawy moralne a także proekologiczne. Placówka nasza przestrzega zasad, które wynikają z Konwencji Praw Dziecka oraz promuje zdrowie fizyczne i psychiczne. Przedszkole prowadzi działalność w zakresie wychowania przedszkolnego i inne zajęcia dydaktyczne oraz rozwojowe takie jak: język angielski, zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki, religia, zajęcia logopedyczne. Pragniemy by dziecko z radością odkrywało piękno przyrody i rozumiało otaczający go świat. Jeżeli pragniesz widzieć swoje dziecko szczęśliwe i uśmiechnięte, przyprowadź je do naszego przedszkola.

KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI PRAC
Z WYSZCZEGÓLNIENIEM KOLEJNYCH LAT SZKOLNYCH

 

Rok szkolny 2021/2022

Zadanie do realizacji: „Dbaj o zdrowie”

Działania:

  1. Promowanie zdrowego stylu życia dzieci poprzez rozbudzaniezamiłowania do zabaw, ćwiczeń i gier sportowych oraz poszerzenie wiadomości na temat profilaktyki zdrowotnej,
  2. Uświadamianie dzieciom, co sprzyja, a co zagraża ich zdrowiu oraz zdrowiu rówieśników,
  3. Podejmowanie działań mających na celu poznanie zasad higieny osobistej,
  4. Zapewnianie warunków sprzyjających rozwijaniu aktywności ruchowej,
  5. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez różnorodne metody i formy prac.

Rok szkolny 2022/2023

  Zadanie do realizacji: „Edukacja multimedialna”

Działania:

  1. Wyrównywanie szans edukacyjnych dla wszystkich dzieci.
  2. Pozwala na większy kontakt dziecka z dzieckiem, z rodzicami poprzez wspólną zabawę, naukę i przebywanie razem.
  3. Rozwijanie kreatywnego myślenia.
  4. Uczy pracy na komputerze i tablicy interaktywnej.
  5. Pozwala na wnikliwe spojrzenie dzieci na otaczający świat.

Rok szkolny 2023/2024

  Zadanie do realizacji: „Świat sztuki”

Działania:

  1. Poznawanie dzieł znanych artystów.
  2. Inspirowanie do tworzenia i rozwijania własnej wyobraźni twórczej.
  3. Nauczenie dzieci patrzenia na otaczający świat poprzez pryzmat kształtów i kolorów, kresek i plam.
  4. Uczynienie małego dziecka aktywnym, wrażliwym i otwartym. 
  5. Udział w wystawach plastycznych.
  6. Wyzwalanie u dzieci inwencji twórczej oraz stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju.

Rok szkolny 2024/2025

  Zadanie do realizacji: „Edukacja międzykulturowa”

Działania:

  1. Nauczenie dzieci tolerancji i poszanowania drugiego człowieka, by stały się dobrymi i empatycznymi ludźmi.
  2. Wypracowanie w dzieciach tolerancji na odmienność innych kultur, ludzi i zachowań.
  3. Zapoznanie z ogólnymi zasadami wychowania wielokulturowego.
  4. Zaznajomienie dzieci z prawami dziecka i człowieka.
  5. Szacunku do drugiego człowieka, jego życia, praw i zainteresowań.
  6. Poznawanie innych kultur i porządkowanie wiedzy o świecie.
  7. Kształtowanie pozytywnego wzorca w stosunku do odmienności.

Rok szkolny 2025/2026

  Zadanie do realizacji: „Wychowanie do wartości”

Działania:

  1. Kształtowanie poczucia wartości.
  2. Kształtowanie u dzieci samodyscypliny.
  3. Tworzenie środowiska wychowawczego opartego na wartościach zawartych w Konwencji Praw Dziecka i zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
  4. Zmierzanie do ukształtowania postawy dziecka w kierunku szanowania samego siebie, dokonywania prawidłowych i świadomych wyborów, kierowania się zasadami szacunku, poszanowania godności każdego człowieka.
  5. Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi miłości, uczciwości, tolerancji, odpowiedzialności, jedności, pokoju i patriotyzmu.
  6. Wspieranie procesu tworzenia hierarchii wartości dziecka poprzez swoją postawę i we współpracy z wszystkimi środowiskami wychowawczymi – rodzinną i środowiskiem lokalnym.