Ramowy rozkład dnia
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności zabawowej i ruchowej, udział w grach i zabawach dydaktycznych. Indywidualna realizacja zadań edukacyjnych dla dzieci z deficytami rozwojowymi i dla dzieci zdolnych. Podejmowanie prac o charakterze społeczno-użytecznym. Indywidualna realizacja zadań edukacyjnych dla dzieci z deficytami rozwojowymi i dla dzieci zdolnych. Podejmowanie prac o charakterze społeczno-użytecznym.
8.00-8.30 Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Zabawy ruchowe.
8.30-9.00 Śniadanie. Doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9.00-9.30 Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Przygotowanie do zajęć.
9.30-10.00 Zajęcia programowe organizowane z całą grupą lub w zespołach, ukierunkowane na wszechstronny rozwój i umiejętności dzieci wg miesięcznego planu pracy opracowanego zgodnie
z nową Podstawą Programową. Religia.
10.00-11.15 Zajęcia dowolne (zabawy tematyczne, relaksacyjne). Zabawy na świeżym powietrzu (zabawy sportowe, gry, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, drobne prace porządkowe w ogrodzie). Spacery i wycieczki.
11.15-11.30 Przygotowanie do obiadu. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
11.30-12.00 Obiad. Doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
12.00-13.45 Zabawy relaksacyjne, uspokajające, wyciszanie, leżakowanie (grupa maluszków). W grupie Starszaków i Średniaków: wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności. Zabawy w kącikach tematycznych, gry z elementami współzawodnictwa. Praca z dziećmi o indywidualnych potrzebach rozwojowych, zajęcia wspomagające. Zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje, zabawy badawcze.
13.45-14.00 Przygotowanie do podwieczorku, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
14.00-14.30 Podwieczorek. Doskonalenie samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
14.30-16.30 Zajęcia dodatkowe rozwijające dziecięce pasje. Podejmowanie różnych form aktywności zabawowej, zabawy w kącikach tematycznych. Praca z dziećmi o indywidualnych potrzebach rozwojowych, zajęcia wspomagające. Próby dokonywania samooceny przez dzieci, omówienie wydarzeń dnia. Rozmowy indywidualne z rodzicami, informowanie na bieżąco o postępach dzieci.